SZKOŁA
PROJEKTY EFS
Zrealizowane Projekty w Naszej Szkole
Lepszy Start
więcej„Lepszy Start”- indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III
W roku szkolnym 2011/2012 Szkoła Podstawowa w Krupem przystąpiła do realizacji Projektu w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do Edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych oprócz wyłaniania w trybie konkursowym programów rozwojowych szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie ogólne, przewidziano realizację programów indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Wprowadzenie powyższego typu projektu do Szczegółowego Opisu Priorytetów PO KL oraz jego realizacja w trybie systemowym wynika z konieczności włączania wszystkich szkół podstawowych w realizację nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
W ramach projektu „LEPSZY START” będą realizowane poniższe działania:
I. Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne wynikające z procesu indywidualizacji nauczania oraz w sprzęt specjalistyczny:
-zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z elementami logopedii- specjalistyczne oprogramowanie oraz pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji w zakresie wad wymowy i dysleksji
-zajęcia „Z matematyką i przyrodą na TY”: pomoce dydaktyczne do realizacji treści z zakresu edukacji matematycznej (gry dydaktyczne, liczydła, pomoce do opanowania umiejętności praktycznych takich jak: mierzenie, ważenie, obliczanie czasu oraz kształtujące pojęcie liczby). Natomiast z zakresu edukacji przyrodniczej zakupiono zestawy służące do prowadzenia różnego rodzaju obserwacji.
-zajęcia muzyczno-taneczne- sprzęt umożliwiający odtwarzanie muzyki i elementy oświetlenia oraz płyty , książki do nauki tańca, instrumenty muzyczne.
II. Zajęcia:
W Szkole Podstawowej w Krupem realizowane będą następujące zajęcia:
1.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z elementami logopedii – 4 uczniów w tym 2 chłopców i 2 dziewczynki - dzieci z ryzyka dysleksji i z wadami wymowy.
2. Zajęcia „Z matematyką i przyrodą na TY”: dzieci potrzebujące wsparcia w zakresie wyrównywania wiedzy matematyczno-przyrodniczej- 16 uczniów w tym: 7 dziewczynek i 9 chłopców.
„OD PRZESZŁOŚCI KU PRZYSZŁOŚCI”
więcejPROJEKT „OD PRZESZŁOŚCI KU PRZYSZŁOŚCI”
Nowy rok szkolny 2007/2008 to czas nie tylko nauki, ale też jak w latach poprzednich rozwijania naszych. zainteresowań. pozalekcyjnych . Uczniowie gimnazjum naszej szkoły przystąpili do realizacji projektu finansowanego przez Unię Europejską w ramach wyrównywania uczniowskich szans edukacyjnych w powiecie krasnostawskim. Projekt pod hasłem „ Od przeszłości do przyszłości „pomoże nam rozwijać zainteresowania kulturą regionu , poszerzy także naszą wiedzę o krajach zjednoczonej Europy, szczególnie tych z niemieckiego obszaru językowego. Zainteresowani uczniowie uczestniczą w pracach koła polonistycznego „ Młody humanista” oraz koła języka niemieckiego „ Jestem Europejczykiem. Mamy ambitne plany i nadzieję , że wystarczy nam zapału do ich realizacji .Koło humanistyczne planuje spotkanie z poetami ludowymi, poznamy sztukę sakralną i architekturę najbliższej okolicy, . Będziemy współpracować z Gminnym Centrum Kultury .Jego instruktorzy w ramach prowadzonych dla nas warsztatów recytatorskich przygotują nas do konkursu krasomówczego i recytatorskiego. Odbędzie się wycieczka do Krakowa śladami wielkich humanistów oraz wyjazdy naukowe do miejsc sakralnych w okolicznych miejscowościach i do Biblioteki Powiatowej. Podsumowaniem wyjazdów będzie wykonanie albumów oraz prezentacja multimedialna dla pozostałych uczniów szkoły i rodziców. Będziemy też redagować gazetkę szkolną. Dużo pracy ma mają przed sobą również członkowie koła języka niemieckiego . Naszym zadaniem będzie wyszukiwanie informacji o krajach niemieckojęzycznych w różnych źródłach , szczególnie w Internecie oraz zaprezentowanie ich w formie tablic informacyjnych Przygotujemy też inscenizację teatralną w języku niemieckim. Członkowie koła wezmą udział w projekcjach filmów w oryginalnej wersji językowej oraz spotkaniu z gościem z Niemiec. Będziemy też poszerzać swoją wiedzę przygotowując się do konkursu języka niemieckiego. Tak więc zaczynamy . Wszystkim uczestnikom projektu życzymy satysfakcji z pracy i wielu miłych wrażeń.
Podczas zajęć koła polonistycznego „Młody humanista” przewidziano:
§ spotkanie z poetami ludowymi,
§ poznanie sztuki sakralnej i architektury najbliższej okolicy
§ warsztaty recytatorskie prowadzone przez instruktora Gminnego Centrum Kultury zakończone wieczorkiem poetyckim
§ przygotowanie się do konkursu krasomówczego
§ wycieczkę do Krakowa śladami wielkich humanistów
§ wyjazdy naukowe do miejsc sakralnych w okolicznych miejscowościach oraz do Biblioteki Powiatowej
§ wykonanie albumów oraz prezentację multimedialną dla pozostałych uczniów szkoły i rodziców
§ redagowanie różnych form wypowiedzi i zamieszczanie ich w gazetce szkolnej.
W ramach projektu zostały zorganizowane 2 wycieczki:
1. Wycieczka Święty Krzyż - Częstochowa
Sprawozdanie z wycieczki Święty Krzyż – Częstochowa
W dniach 19-20 września nasza klasa udała się autokarem na wycieczkę Święty Krzyż - Częstochowa . Wyruszyliśmy spod szkoły o 5. 00 rano. W czasie podróży mijaliśmy most na Wiśle w Annopolu. Około godziny 9. 00 dotarliśmy do celu i rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę z przewodnikiem na Święty Krzyż. Szliśmy niebieskim szlakiem prowadzącym przez Park Świętokrzyski. W trakcie drogi mogliśmy podziwiać niezwykłe gatunki drzew i krzewów. Po wyczerpującej przeprawie, zaczęliśmy zwiedzanie klasztoru Benedyktynów i kościoła przyklasztornego. Następnie obejrzeliśmy Muzeum Leśno – Przyrodnicze. Później zobaczyliśmy gołoborze i piękną panoramę Kielc. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była Jaskinia Raj. Szliśmy trasą turystyczną, oglądając piękne komory naciekowe. Potem dotarliśmy do miejscowości Chęciny, gdzie znajdują się ruiny XIV-wiecznego zamku. Po wielogodzinnych zmaganiach ruszyliśmy w dalszą podróż. Wieczorem dojechaliśmy do Częstochowy. Tam zakwaterowaliśmy się w Hali Noclegowej. Następnego dnia uczestniczyliśmy we mszy porannej na Jasnej Górze, która rozpoczęła się odsłonięciem cudownego obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Po śniadaniu zaczęliśmy zwiedzanie Jasnej Góry. Byliśmy w skarbcu z cennymi zbiorami oraz muzeum. Po paru godzinach oglądania mieliśmy czas wolny. Zakupiliśmy różne, ciekawe pamiątki. Następnie udaliśmy się na kolejne odsłonięcie obrazu. Po skończonym zwiedzaniu, zjedliśmy obiad i tak zakończył się nasz pobyt w Częstochowie. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do ruin zamku w Olsztynie. To był ostatni etap naszej wycieczki. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy późnym wieczorem do domów. Była to najbardziej udana wycieczka naszej klasy w tym roku.
autor sprawozdania
Ewelina Piekaruś kl. II g.
GALERIA ZDJĘĆ
2. Wycieczka do Krakowa
Sprawozdanie z wycieczki do Krakowa
W dniach 25-26 września uczniowie z klas I-III gimnazjum uczęszczający na koło polonistyczne „Młody humanista” wybrali się na wycieczkę do Krakowa i Wieliczki „Śladami wielkich humanistów”. Wyjazd spod szkoły był już o 5.00 rano. Po drodze mogliśmy oglądać przepiękne krajobrazy. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce. Przewodnik opowiedział nam historię kopalni. Dowiedzieliśmy się, jak dawniej pracowano przy wydobywaniu soli. Oglądaliśmy również rzeźby wykonane z tego surowca. Najciekawszym miejscem w Wieliczce jest kaplica św. Kingi. Na powierzchnię wróciliśmy windą górniczą. Potem pojechaliśmy w dalszą drogę. Kiedy zajechaliśmy do Krakowa na rynek, mieliśmy czas na zakup pamiątek. Następnie udaliśmy się do schroniska młodzieżowego „Skaut”, w którym zarezerwowany był dla nas nocleg. Rano, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy nad Wisłę, gdzie czekał na nas przewodnik. Najpierw obejrzeliśmy pomnik Smoka Wawelskiego, z którym zrobiliśmy sobie kilka ciekawych zdjęć. Tutaj usłyszeliśmy też od naszego przewodnika legendę o dzielnym szewczyku Dratewce. Z tego miejsca wyruszyliśmy w stronę Katedry Wawelskiej, gdzie w krypcie grobowej obejrzeliśmy groby kilku królów polskich, a także naszych największych poetów- J. Słowackiego, A. Mickiewicza, C. K. Norwida i innych znanych osobistości np J. Piłsudskiego i T. Kościuszki. Weszliśmy również na dzwonnicę, gdzie znajduje się Dzwon Zygmunta. Legenda głosi, że kiedy lewą ręką dotknie się serca dzwonu i pomyśli się życzenie, to po pewnym czasie powinno się spełnić. Później poszliśmy do Kościoła Mariackiego, aby zobaczyć przepiękny ołtarz Wita Stwosza. Po wyjściu z kościoła wysłuchaliśmy hejnału mariackiego i pozdrowiliśmy hejnalistę. Potem wybraliśmy się do Collegium Maius. Tam zobaczyliśmy figurki osób, które przyczyniły się do powstania pierwszej polskiej uczelni. Następnie wyruszyliśmy na krakowski rynek, gdzie mieliśmy czas na zakup pamiątek. Potem udaliśmy się na obiad. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na krótko do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, gdzie mieliśmy chwilę na modlitwę oraz zakup pamiątek. Do domów wróciliśmy po północy. Wszyscy byliśmy zadowoleni, ale bardzo zmęczeni. Myślę, że wycieczka była bardzo udana. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś wybierzemy się w taką podróż.
autor sprawozdania
Dominika Wojtal kl. II g
GALERIA ZDJĘĆ
Lista uczestników koła „Młody humanista”
Aleksandra Janeczek
Karolina Piekaruś
Żaneta Łukaszewska
Katarzyna Raczkowska
Patrycja Pastuszak
Michał Pastuszak
Karolina Hać
Anita Karwat
Agnieszka Czerniej
Natalia Długosz
Ewelina Piekaruś
Dominika Wojtal
Patrycja Wójcicka
Paulina Markiewicz
Tomasz Hać
Marcin Furman
Paulina Babicz
Monika Kobylańska
Amadeusz Karwat
Paweł Wojtal
Łukasz Wędzina
Projekt skierowany jest do uczniów klas I – III gimnazjum. Jego realizacja przebiega w ramach zajęć dydaktycznych, wycieczki, warsztatów recytatorskich teatralnych, wieczorku poetyckiego, projekcji filmowych i spotkań z zaproszonymi gośćmi. Głównym celem projektu jest rozwijanie zainteresowań uczniów związanych z kulturą naszego kraju i regionu, a także państw niemieckojęzycznych. W ramach projektu są utworzone dwa koła zainteresowań: polonistyczne „Młody humanista” i języka niemieckiego „Jestem Europejczykiem”.
Wyrównywanie Szans Edukacyjnych
więcejWyrównywanie Szans Edukacyjnych
CEL PROJEKTU:
Ogólne:
Ø rozwijanie zainteresowań literaturą i sztuką
Ø poszerzenie wiedzy z zakresu języka angielskiego i kultury angielskiej
Ø podniesienie wyników nauczania z przedmiotów humanistycznych
Szczegółowe:
Ø usprawnienie znajomości języka angielskiego poprzez korzystanie z nowoczesnych metod multimedialnych
Ø poznanie kultury krajów anglojęzycznych
Ø zdobycie umiejętności autoprezentacji i pewności siebie poprzez wystąpienia publiczne
Ø zapoznanie się z wybranymi dziełami dramatycznymi
Ø poprawa ocen z przedmiotów humanistycznych
Głównym celem projektu jest zapewnienie uczniom możliwości wyrównania szans edukacyjnych. W ramach zaplanowanych działań uczniowie mają możliwość uczestniczenia w różnorodnych formach zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację, a następnie wybór ścieżki zawodowej oraz pogłębianie współpracy ze społecznością lokalną na rzecz rozwoju edukacji i aktywności obywatelskiej. Wykorzystywane są innowacyjne i aktywizujące metody prowadzonych zajęć pozwalające na kształtowanie twórczej aktywności uczniów.
W ramach realizacji projektu „Być albo nie być...” zostaną zorganizowane zajęcia: „Koła Dramatycznego”, „Koła Języka Angielskiego” oraz „Szkolenie z obsługi sprzętu multimedialnego”. W zajęciach uczestniczy 50 uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Przydział do konkretnych zajęć nastąpił na podstawie zainteresowań uczniów. Podczas zajęć „Koła Dramatycznego” uczniowie opanują i rozwiną sztukę komunikacji interpersonalnej oraz umiejętność poprawnej artykulacji. Na zajęciach z polonistą przyswoją wiadomości z zakresu literatury dramatycznej, sztuki i kultury anglojęzycznej. Wspólnie z instruktorem teatralnym opracują scenariusz wybranej sztuki. Dokonają podziału ról. Podczas zajęć praktycznych przygotują kostiumy i dekoracje oraz zdobędą umiejętność autoprezentacji przez doskonalenie tekstu sztuki. Uczestnicy koła wyjadą na spektakl teatralny do Teatru Muzycznego w Lublinie w celu przybliżenia tajników sztuki teatralnej. Uczniowie zaprezentują przygotowaną sztukę na spektaklu premierowym dla społeczności lokalnej. Zajęcia „Koła Języka Angielskiego” prowadzone będą w pracowni komputerowej, przy zastosowaniu specjalistycznych programów multimedialnych.
Na szkoleniu z obsługi sprzętu multimedialnego uczniowie opanują umiejętności obsługi aparatu cyfrowego i obróbki zdjęć. Rozszerzą swoje wiadomości z informatyki przez tworzenie prezentacji multimedialnej w programie Power Point. W celu przekazania dorobku innym zaprezentują swoje prace używając rzutnika multimedialnego, utworzą folder pamiątkowy.
"Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej"
więcej"Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej"
Szkoła Podstawowa
W szkole Podstawowej w Krupem od grudnia 2007 roku jest realizowany projekt pt. "Przyspieszenie edukacyjne w Szkole Podstawowej w Krupem" realizowany w ramach projektu Fundacji Godne Zycie w Lublinie "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej" w ramach SPO RZL 2004-2006
Priorytet: 2 - "Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy"
Działanie: 2.1 - "Zwiększenie dostępu do edukacji promocja kształcenia przez całe życie"
Schemat a) - "Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych miedzy wsią a miastem"
Cele projektu:
Ø wzmocnienie potencjału edukacyjnego szkoły
Ø zwiekszenie dostępu do efektywnych i nowoczesnych form edukacji dla uczniów;
Ø przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym i w życiu społeczności lokalnej;
Ø przygotowanie uczniów do kształcenia się przez całe życie
Ø ułatwienie i umożliwienie szkole uczestnictwa w innych projektach;
Ø aktywizacja szkoły (uczniów) w zakresie rozwoju i promocji turystycznej regionu
Ø aktywizacja szkoły, jako centrum informacji i wiedzy
W ramach projektu są realizowane następujące działania: „Klub młodego internauty”, „Śpiewające bursztynki z Krupego” oraz „Bursztynowa drużyna minisiatkówki”. W szkole istnieje „Centrum informacji i wiedzy”, w którym uczniowie oraz wszyscy zainteresowani mogą dowiedzieć się o „Bursztynowych skarbach naszej Malej Ojczyzny”. Podczas realizacji projektu planowane są wycieczki: po Zamojszczyźnie oraz po „Bursztynowych skarbach Szkoły Podstawowej w Kraśniczynie”, które umożliwią uczniom lepsze poznanie zakątków najbliższej okolicy.
W ramach projektu „Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej” w dniu 4 lutego 2008 roku w Szkole Podstawowej w Krupem odbyły się warsztaty psychologiczne prowadzone przez panią Ewę Chmielnicką i pana Leszka Chmielnickiego na temat: „Budzenie i wzmacnianie poczucia własnej wartości”. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach.
Natomiast w dniu 5 lutego 2008 roku odbyły się warsztaty artystyczne prowadzone przez Joszko Broda. Uczniowie zostali na nich zapoznani z instrumentami często „stworzonymi przez naturę” (np. wysuszona słomka słomy, kamień, liść kwiatka, rogi zwierzęce itp.). Warsztaty trwały około półtorej godziny, ale uczniowie nie mieli czasu się nudzić. Kontakt artysty z dziećmi był bardzo żywy i bezpośredni, uczniowie chętnie odpowiadali na pytania i z dużym zaangażowaniem odpowiadali na pytania.
W dniu 23 lutego 2008 roku uczniowie klasy IV-VI wraz z opiekunami p. Alicją Tomasik-Matysiak, p.Anną Rataj, p. Moniką Głowacką i p. Mariuszem Gronkowskim wybrali się na jednodniową wycieczkę „Śladami Bursztynowych skarbów w szkole w Kraśniczynie”. Wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 8.15 rano. Bardzo szybko, bo już ok. 9.30 Dotarliśmy do pierwszego etapu wycieczki punktu widokowego-Góry Chełmieckiej. Uczennice szkoły w Kraśniczynie przewodniczyły nam w wycieczce. Leży ona na wysokości około 280m.n.p.m.. Z tego obiektu mogliśmy ujrzeć całą panoramę Kraśniczyna, dolinę rzeki Wojsławki, kościół parafialny oraz miejscowość Żułów z sadami owocowymi. Następnym punktem naszej wyprawy był Zespół dworsko-parkowy w Bończy. Od naszych starszych koleżanek dowiedzieliśmy się, że obejmował on 7,3 ha. Wzniesiony został w przełomie XVIII i Xix. W czasie II wojny dworek został spalony i odbudowano dopiero w latach 1959-1961. Po wojnie budynek był wykorzystywany jako szkoła, a teraz jest Państwowym Domem Pomocy społecznej dla psychicznie chorych mężczyzn. Dwór otoczony jest parkiem. W drzewostanie parku występowało około 500 drzew. Został wpisany do rejestru zabytków. Kolejnym obiektem, który zobaczyliśmy był kościół w Bończy p.w. św. Stanisława i Matki Boskiej Częstochowskiej. Proboszcz parafii zapoznał nas z historią kościoła. Ołtarz w świątyni jest w stylu barokowym, pochodzi z początku XIXw. Na chórze znajdowały się organy. Przed Kościołem widniały cztery dzwonnice św. Stanisława, św. Antoniego, św. Józefa i Matki Boskiej Częstochowskiej, które najbardziej nam się podobały. Następnym miejscem gdzie udaliśmy się była cerkiew w Bończy p.w. Matki Boskiej Pokrowskiej. Zbudowana została w II połowie XIXw. Poznaliśmy architekturę świątyni. Budynek jest murowany, jednonawowy z trzema kopułami. Pop parafii pokazał nam wnętrze cerkwi. Znajdowały się w niej obrazy, chorągwie i ikonostas. Duchowny opowiedział nam tradycję kościoła prawosławnego. Ostatnim miejscem do którego pojechaliśmy to miejscowość Żułów gdzie zobaczyliśmy ośrodek, w którym przeprowadzane są warsztaty terapii zajęciowej dla kobiet niepełnosprawnych. Zmarznięci udaliśmy się na poczęstunek do szkoły w Kraśniczynie. Po poczęstunku obejrzeliśmy prezentację multimedialną „Skarby Mojej Małej Ojczyzny”. To był ostatni etap naszej wycieczki. Wróciliśmy do domu zadowoleni i zachwyceni pięknem skarbów w Kraśniczynie, które dane nam było obejrzeć.
Gimnazjum Nr 5
Sprawozdanie z realizacji projektu w Gimnazjum Nr 5 w Krupem
W Gimnazjum Nr 5 w Krupem od czerwca 2007 do marca 2008 roku realizowany jest Program Rozwojowy pod nazwą „Przyspieszenie edukacyjne w Gimnazjum w Krupem”, w ramach projektu Fundacji Godne Życie w Lublinie „Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej” w ramach SPO RZL 2004 – 2006 priorytet: 2 – „Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy”; działanie: 2.1 – „Zwiększenie dostępu do edukacji, promocja kształcenia przez całe życie”; schemat a) – „Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych między wsią a miastem”. Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa. Partnerami projektu są: Katolicki Uniwersytet Lubelski, Związek Gmin Lubelszczyzny oraz Europejska Fundacja Społeczna Godne Życie.
Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programów rozwojowych, ukierunkowanych na wyrównanie szans edukacyjnych, rozwijanie aspiracji edukacyjnych i społecznych uczniów. Podejmowane przez nasze Gimnazjum działania realizowały następujące cele szczegółowe:
- wzmocnienie motywacji uczniów do nauki,
- pobudzenie aspiracji edukacyjnych i zainteresowań uczniów, rozwijanie umiejętności kluczowych,
- stosowanie przez uczniów nowoczesnych technik informacyjno – komunikacyjnych, wspomagających nabywanie umiejętności uczenia się,
- przygotowanie młodzieży do kontynuowania nauki i aktywnego ich funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym i społeczności lokalnej,
- budowa wizerunku i znaczenia szkoły jako aktywnego uczestnika w życiu kulturalnym i społecznym środowiska lokalnego.
W ramach realizacji projektu podjęte zostały następujące działania:
- zorganizowano dwa 2 godzinne warsztaty psychologiczne pt. „Budowanie i wzmacnianie poczucia własnej wartości”,
- utworzono Klub Miłośników Siatkówki „Siatkarskie Bursztynki”,
- zorganizowano dwie wycieczki do Warszawy oraz wyjazd edukacyjny „Bursztynowym Szlakiem”,
- zorganizowano turniej piłki siatkowej z zaprzyjaźnionymi Bursztynowymi Szkołami,
- wykonano prezentację multimedialną „Nasza bursztynowa ojczyzna”,
- przygotowano wystawę fotograficzną „Nasza bursztynowa ojczyzna”,
- wykonano pamiątkowe foldery prezentujące skarby bursztynowej ojczyzny,
- zakupiono pomoce dydaktyczne i drobne materiały biurowe do realizacji projektu
W ramach realizacji Gimnazjum Nr 5 w Krupem projektu „Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa zostały zorganizowane pozalekcyjne zajęcia sportowe pod nazwą Klub Miłośników Siatkówki „Siatkarskie Bursztynki”. Umożliwiły one uczniom rozwijanie sprawności fizycznej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na treningi z piłki siatkowej. Zajęcia odbywały się w grudniu 2007 i styczniu 2008 – łącznie przeprowadzonych zostało 35 godzin zegarowych. Dwunastu uczestników klubu trenowało na pełnowymiarowym boisku w hali sportowej udostępnionej przez jedną z Bursztynowych Szkół – Gimnazjum Nr 1 w Siennicy Nadolnej. W ramach projektu dla siatkarskiej drużyny zostały zakupione stroje sportowe z nadrukiem EFS i UE oraz jedenaście piłek do siatkówki. Podsumowaniem zajęć sportowych, a także współpracy z innymi Bursztynowymi Szkołami było zorganizowanie turnieju piłki siatkowej, który przyczynił się do integracji z innymi wiejskimi szkołami oraz do promocji naszej placówki i realizowanego programu „Przyspieszenie edukacyjne w Gimnazjum w Krupem”. W turnieju wzięło udział 5 drużyn sportowych – łącznie 50 uczestników, dla których w ramach projektu zostały zakupione nagrody: puchary, piłki.
Sprawozdane z wycieczki do Warszawy
Dnia 24 lutego i 9 marca 2008 odbyły się dwie wycieczki jednodniowe do Warszawy. Głównym celem wyjazdu edukacyjnego łącznie dla 80 uczniów było zapoznanie z dziejami sportu i turystyki. Uczniowie, zwiedzając Muzeum Sportu i Turystyki, mieli możliwość naocznego poznania historii różnych dziedzin sportowych, przybliżenia sobie sylwetek sławnych przedstawicieli świata sportu. Ponadto uczniowie gimnazjum zgłębili dzieje powstania warszawskiego z 1944 roku. Nowoczesne, inspirujące wyobraźnię ekspozycje trafiały do świadomości uczniów, którzy ten fragment historii znali tylko z lekcji i książek. Zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Muzeum Wojska Polskiego przyczyniło się do kształtowania u uczniów postaw patriotycznych, poczucia więzi z ludźmi, którzy tworzyli historię naszego kraju. Wyjazd edukacyjny do Warszawy stanowił nie tylko wymowną lekcję historii, ale był także doskonałą integracją całej społeczności naszego gimnazjum.
Sprawozdanie z warsztatów psychologicznych
W ramach realizacji jednego z działań projektu, mających na celu pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także wzmocnienie motywacji do nauki i pobudzenie aspiracji edukacyjnych zostały zorganizowane dwa warsztaty psychologiczne dla dwóch grup młodzieży (łącznie 63 uczestników) po 2 godziny. Tematem warsztatów przygotowanych i prowadzonych przez panią psycholog Agatę Goldsztejn było „Budowanie i wzmacnianie poczucia własnej wartości”. Głównych ich celem było poznanie przez uczniów mocnych stron, określenie swoich umiejętności i zdolności, zdobycie doświadczenia pokonywania barier emocjonalnych związanych z funkcjonowaniem w grupie i autoprezentacją oraz radzenia sobie ze stresem. Warsztaty przyczyniły się również do wzmocnienia poczucia własnej wartości uczniów oraz integracji klasy. Uczniowie podczas warsztatowej pracy wykazali się dużą ekspresją i zaangażowaniem, byli bezpośredni i szczerzy.
Sprawozdanie z jednodniowej wycieczki „Bursztynowym Szlakiem”
W styczniu 2008 roku zorganizowany został jednodniowy wyjazd edukacyjny „Bursztynowym Szlakiem” – Krupe- Krasnystaw – Siennica Różana – Krupe, którego nadrzędnym celem było przybliżenie uczniom „skarbów bursztynowej ojczyzny”:
- Ruiny zamku Orzechowskich w Krupem,
- Barokowy kościół p.w. Św. Franciszka Ksawerego wraz z zespołem pojezuickim w Krasnymstawie,
- Rezerwat przyrodniczy „Wodny dół”,
- Punkt widokowy w Jaślikowie,
- Pomnik przyrody w Siennicy Królewskiej Dużej,
- Wieża ariańska w Krynicy,
- Krynica punkt widokowy na Rejowiec.
Ponadto, wycieczka będzie kształtowała u uczniów poczucie tożsamości z własnym regionem (lokalny patriotyzm), motywowała uczniów do poznawania i poszanowania dziedzictwa narodowego.
Zespół Przedszkola i Szkoły Podstawowej
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego W KRUPEM