UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Pozostając na stronie zgadzasz się na to.

Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Gimnazjalista na zawodowym rozdrożu

20150323 115756Dnia 23.03.2015 4 uczniów z III klasy Gimnazjum Nr 5 w Krupem wzięło udział w przedsięwzięciu promującym szkolnictwo zawodowe „Gimnazjalista na zawodowym rozdrożu”. W tym celu udali się z wizytą do Zespołu Szkół Technicznych w Chełmie. Gimnazjaliści mogli osobiście zaznajomić się z różnymi zawodami i środowiskami pracy odwiedzając siedem obszarów zawodowych z 25 stanowiskami pracy. Wśród Naszych uczniów ogromnym zainteresowaniem cieszył się obszar kształcenia zawodowego elektryczno-elektroniczny, turystyczno-gastronomiczny oraz administracyjno-usługowy. Gimnazjaliści mogli osobiście doświadczyć pracy w wybranych zawodach, obejrzeli określone środowiska pracy oraz wykonywali czynności charakterystyczne dla wybranego przez siebie zawodu. W dziale elektryczno-elektronicznym szczególnym zainteresowaniem wśród chłopców cieszyło się stanowisko pracy, gdzie mogli osobiście spróbować swoich zdolności w składaniu sprzętu komputerowego oraz programowaniu i sterowaniu maszynami elektronicznymi oraz robotyką. Gimnazjalistki z zaciekawieniem przyglądały się pracy fryzjersko-kosmetycznej. Próbowały wykonywać czynności z zakresu usług kosmetycznych takich jak: malowanie oraz pielęgnowanie paznokci, próby wizażu oraz modelowania i pielęgnacji włosów. Zapoznali się również z pracą na stanowisku cukiernika, piekarza , kucharza, obsługi hotelowej. Sami próbując swoich sił wyrabiali różne wypieki , które ze smakiem potem zjedli. W opinii uczniów takie przedsięwzięcie uważają za bardzo potrzebne i interesujące ponieważ daje im to możliwości na przybliżenie środowisk oraz czynności typowych dla danego zawodu. Dzięki obejrzeniu w realnym środowisku danej pracy Nasi uczniowie będą mogli lepiej podjąć decyzję co do dalszego wyboru drogi kształcenia. Atutem okazała się również okazja do porozmawiania z uczniami reprezentujących dany typ szkolnictwa, dzięki temu uczniowie mogli więcej dowiedzieć się o zaletach wybranego kierunku kształcenia.

Opracowała: Anika Łagowska